Optimer din Facebook annoncering

12 February 2020
Lotte Hindsberg

editorial

I Danmark er Facebook yderst populær især blandt voksne og dermed et oplagt sted at annoncere. Det er nemt at få folk til at klikke på din annonce, men det er langt svære at få de rigtige mennesker til at klikke. Derfor kan det være en god ide at få et Facebook bureau til at hjælpe dig. Ved at få et professionelt Facebook bureau til at hjælpe dig, undgår du at skulle bruge penge på at lære at lave de rigtige annoncer og du kan få fordel af annoncerne fra dag 1. Der kan være mange penge at spare, ved at gøre det rigtigt fra starten. 

Læg en strategi

I dag er internettet og de muligheder der kommer med internettet enorme. Derfor er det en god ide at lægge en overordnet strategi for din digitale markedsføring, herunder også de sociale medier. I Danmark betyder det reelt Facebook selvom Instagram også er begyndt at gøre sig gældende. Teenagere og yngre vælger dog ofte andre sociale medier end Facebook, så er det din målgruppe bør du fokusere på andre sociale medier. Ved at lægge en overordnet strategi og en mere specifik for din Facebook annoncering, er du med til at sikre dig at du rammer de rigtige mennesker med din strategi. Et bureau vil kunne hjælpe dig med at få lavet din digitale markedsførings strategi.

Inden du laver en specifikt Facebook annonce, er det en god ide at have gjort dig tanker om, hvad du vil have ud af annoncen og hvad hver konvertering er værd. Vil du blot have en masse trafik på din hjemmeside. Vil du have fat i dem der allerede har sagt ja til dit nyhedsbrev eller vil du have flere mennesker til at abonnere på dit nyhedsbrev. Samtidig skal du gøre dig klart over, hvad hver klik er værd for dig. 

More articles