Sørg for at sætte et godt system med tidsregistrering op fra start af
Som chef for en eller flere medarbejdere har du selvfølgelig ikke lyst til at bruge en masse tid på at holde øje med, om medarbejderen nu arbejder de antal timer, som han eller hun er ansat til. Det skal helst være noget, der kører automatisk i baggrunden, så du bare lige kan gå ind og trække nogle tal ud, hvis du har brug for det.
Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at få skabt et godt system til at registrere tiden med fra start af. Dermed kan du gøre dit arbejde som chef langt nemmere fremadrettet.
Der findes en række forskellige former for systemer, hvor dine medarbejdere nemt kan registrere deres egen tid. Du kan for eksempel finde flere forskellige hos virksomheden Anca. De har systemer, der henvender sig til både små og store virksomheder, og hvor medarbejderne har mulighed for at registrere deres tid på forskellige måder. Det vil altså være nemt for dig at finde et system, der passer til din virksomhed. Se mere på http://www.anca.dk/
Sådan vælger du det rette system til tidsregistrering
Når du skal vælge et system til tidsregistrering, skal du starte med at tage udgangspunkt i, hvor mange medarbejdere, der er i virksomheden. Det er jo vigtigt, at de alle har mulighed for at bruge systemet.
Derefter kan du tænke over, hvordan det vil være nemmest for dine medarbejdere at registrere tiden. Har I for eksempel jeres egne lokaler, hvor I kan sætte en scanner op ved indgangen, så medarbejderne kan tjekke ind der? Eller vil det være nemmere for dem at logge ind i systemet og registrere deres komme- og gåtider, når de alligevel sidder foran computeren?
Systemet skal selvfølgelig også kunne bruges til at registrere medarbejdernes ferie og sygdom. Derfor kan det også være smart, at de kan logge ind hjemmefra, så de nemt og hurtigt kan skrive det ind i systemet. Du kan finde systemer, der kan leve op til alle de krav hos anca.dk.